tisdag 26 augusti 2008

Elle Muliarchyck












Elle Muliarchyck är så himla inspirerande att jag tror jag dör. Såg ett program om henne och hon är en modell som också gillar att photografera. Hon går runt till stora designer märken och låtsas kolla på kläder, hon tar de dyraste och finaste klänningarna och tar in dem i provrummet hon får tilldelat. Det roliga med Elle är att hon inte har någon ens tanke på att köpa plaggen utan det enda hon gör är att vips ta fram hennes stativ och kamera ur hennes väska och lite rekvisita hon själv tagit med. Sen har hon bara några sekunder på sig att fotografera sig själv i de dyra designer plaggen! Helt sjukt men hennes bilder är otroligt vackra och hennes rebelliska attityd inspirerar verkligen. Hon har tydligen blivit portad från många affärer och hon blev tagen av polisen i Gucci när personalen trodde hon tog droger i provhytten! Det var bara för att varje gång de kom in så satt hon i ett annat hörn av rummet och gömde något bakom ryggen (kameran) men det visste inte personalen så polisen kom och hon fick förklara sig och lämna fingeravtryck. En annan gång låg hon på golvet och fotade sig när en i personalen försökte öppna dörren och smällde till henne i huvudet med den oavsiktigt, Elle låtsades att hon hade tappat en kontaktlins och kom undan i sista sekunden. En annan gång i Yves Saint Lauraent släpade hon in en provdocka och höll den intill sig samtidigt som hon skulle ta kort, i precis samma ögonblick kommer personalen in och ser den sjuka synen och kunde knappt tro sina ögon. Dom affärerna hon blivit portad ifrån säger "she's stealing the soul of the clothes", och det kan man väl säga att hon gör men det är fiffigt måste jag säga. Som Elle säger själv "Jag behöver inte köpa dem utan jag har mina minnen från när jag hade dem på mig och jag gör de odödligt med hjälp av bilderna, det är som att få känna lukten av en god maträtt o njuta men inte behöva äta den".


Alla bilder ovan är tagna av henne i olika topdesigners provrum med rekvisita hon själv gömt & släpat in.

Inga kommentarer: