söndag 18 maj 2008

You can't save people, but you can save yourself



You can't save people, but you can save yourself


Har tänkt på detta länge, och igår hände en sak som fick mig att tänka på det mer. Gick trashad, bakis med en cigg i handen och såg två 50 åriga tanter gå emot mig. Dom pratade på något konstigt språk, fast såg svenska ut, dom stannade lite innan o viskade innan jag mötte dom o den ena kärrigen räckte fram en lapp "finns det en helig ande?" eller vad det nog stod på den, såndär "börja tro idag och rädda dig, lev rätt med guds hjälp-bullshit" Och jag kom på mig själv att jag garvade för mig själv för jag visste att dom inte kan rädda mig. Man kan inte ändra människor så lätt, för folks handlingar är ett resultat av deras "programmering" i princip. Så, det är doomed att det händer igen. Som om någon är otrogen i ett relationship en gång, ja, de är inte svårt o lista ut hur de kommer sluta. Troligen händer det igen och igen. Likadant som kvinnor som gifter sig för att de tror de kan "rädda" sin man, ändra hans dåliga sidor för de blir mer bundna till varandra men det går inte. Inte konstigt att bröllop nästan alltid slutar i skilsmässa.


Jag är lite filosofisk idag.

1 kommentar:

K sa...

hahahaha dom tyckte du behövdes räddas X'D

ahaha ja fick dig att börja tänka efter filmen XD